Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Anonym
Skapat 2020-02-24 av Anonym.
Några seglare här inne?
Hej!

Förutom sällskap ute i skog och natur söker jag även seglarkompisar. Har ingen egen båt och känner ingen som har men har seglat litegrann och skulle hemskt gärna vilja komma ut på sjön i sommar. Kanske finns det fler seglingsintresserade här inne?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-02-27 av Anonym

Hej där Skogsbadare!

Har haft båt i många år, visserligen större motoriserade båtar.

men har en dröm om att ta kanalerna ner genom Europa och medelhavet så småningom.

Så har bytt till motorseglare... har visserligen inte seglat förut....

men får väl lära mig så småningom.

Du kan ju lite verkar det som.

Anonym
#2. Publicerat 2020-02-29 av Anonym
Motorseglare har jag aldrig varit ombord på men de ser ju ofta väldigt trevliga ut.

Att åka på kanalerna genom Europa kan nog var riktigt trevligt men kräver nog sin tid om man ska passa på att njuta också och inte bara åka non-stop hela vägen från Östersjön till Medelhavet. Har googlat otaliga gånger på hemsidor där de hyr ut sådan där låga långsmala kanalbåtar, både i England och Frankrike. Att ta sig fram i sakta mak på kanalerna och besöka mysiga byar längs vägen är nog ett väldigt behagligt sätt att semestra på skulle jag tro.
Anonym
#3. Publicerat 2020-03-01 av Anonym

Hejsan!

Tanken är ju att göra resan som pensionär....

Det får då ta den tid som det tar, vill man hem så ankrar man upp båten på lämpligt ställe och

tar ett billigt flyg hem,och åker tillbaka när det passar och fortsätter.

Typ så....

Fram tills dess så duger Sveriges vatten så länge.

finns ju så otroligt mycket att upptäka här.



Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen