Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-06-27 av Anonym.
Väldigt svårt att få svar. Frustrerande och omotiverande
Hej!

Jag är en kille (svensk medborgare) med utländskt ursprung som bor i Skåne och är i mina 30ar. Älskar mycket att vandra, och många av mina resor har jag gjort själv. Avsikten med att komma på denna sida var att hitta likassinade som jag skulle knyta vänskaper och utforska landets slingor.

Ideen med att skapa en mötespunkt för naturintresserade är ett stort plus och ideen är verkligen toppnen och jag verkligen uppskattade ert arbete.

Verkligheten på sajten står inte riktigt med min förväntningar. Här kommer lite exempel:

* Det finns väldigt få medlemmar i Skåne
* Det finns väldigt få medlemmar i åldersgruppen 26-35
* Jag får aldrig svar till mina meddelande
* Jag får aldrig svar till mina foruminlägg

Detta gör mig tänka att jag kanske är särbehandlad i denna community och tänker att folk vill undvika ta kontakt med mig. Väldigt synd, men denna är tyvärr verkligheten som några av de socialla kategorierna i detta land måste uppleva varje dag.

Gömd xenofobi, illa bemötande och särbehandling. Mitt straff för att vara annorlunda än det vanliga.

Man kan skapa så många sajter som man vill i detta land, men fram tills vi uppnår en succee, behöver vi tänka på att ändra mentaliteten, att gå bortom ens komfortzon, kanske tänka utanför boxen.

Det är väldigt synd att ett sådant projekt, som jag har längtad efter på länge gör mig uppleva hur man blir ignorerad och orättvist straffad för att vara annorlunda. Jag har kommit hit för att hitta friluftsälskande vänner. Jag har hittat bara andras ignorance och fick gömd xenofobi på köpet.

Väldigt spännande upplevelse :(

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-06-29 av Anonym
Hej till signaturen anonym, synd att du upplever det så men först tycker jag att Du ska sluta tycka synd om dej själv. Öppen forum med bild och vilket land du kommer från hjälper dej på traven. Själv har jag vandrat många slingor från norr till söder Skåne leden för att nämna några. Jag är pensionär sen några år men har några leder på gång MVH Åki väl mött
Skogslilja
#2. Publicerat 2020-06-29 av Skogslilja
Du kan kolla om meet up har någon friluftsgrupp i Skåne. Brukar vara många 30 åringar från alla möjliga länder vissa har flyttat till Sverige andra är tillfälligt i Sverige. Det finns även svenskar även om de flesta på de vandringar jag varit på varit från utlandet.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen